Welkom! Leuk we gaan samen aan de slag met jouw website!

Kijk dit eerst πŸ™‚ >

Communicatie

Tijdens ons project samen zullen we samenwerken in Asana (project management tool). In Asana is een overzicht, waar alle taken en deadline in staan en zo houden we alle communicatie op een plek. Je hoeft me dus niet over elk ding meer te mailen, je kunt het gewoon hierin zetten.

Asana is voor jou helemaal gratis. Je ontvangt van mij een uitnodiging om aan het project mee te werken. Deze kun je accepteren en dan ben je automatisch aan het project toegevoegd.

Kijk hier nog even naar de uitlegvideo over Asana.

Tips voor jouw weggever

Het maken van een gratis weggever is een cruciaal punt om ervoor te zorgen dat je veel leads hiermee gaat aantrekken. Denk er dan ook goed over na. We hebben samen al een brainstrom call gehad, of deze is ingepland. Dan bepalen we zo concreet mogelijk wat je gaat maken of bespreken we wat je al gemaakt hebt.

βœ… Denk aan je ideale klant

Ik heb mijn ideale klant (ook wel persona genoemd), helemaal uitgeschreven en een naam gegeven > Loes. Alles wat ik schrijf, schrijf ik voor Loes. Bij het schrijven van je teksten, of maken van je video’s denk je altijd aan je ideale klant. Ik vraag met zelf altijd af, wat zou Loes hiervan vinden en zou zij dit interessant vinden.

βœ… Kies de juiste vorm

Op wat voor soort weggever zit jouw ideale klant te wachten? Is het een video of lezen ze liever een uitgebreid e-book, een webinar of checklist. Er zijn vele soorten. Bedenk weer goed waar jouw ideale klant op zit te wachten.

βœ… Deel waarde

Tja en wat is dan genoeg waarde? Dat is voor jou om te bepalen. Denk eraan, jouw klant wil naar het droomeiland en heeft daar een heleboel attributen voor nodig om daar te komen. Je geeft ze nu een paar tips en tricks om verder te komen (zeg 25%). Ze moeten hierna nieuwsgierig zijn naar meer. En dat meer is natuurlijk het aanbod dat jij gaat doen in de opvolgmails.

De landingspagina

Wat moet er nou op de landingspagina allemaal staan? Allereerst dit is de pagina waarop ze jouw gratis weggever kunnen aanvragen. Zorg dus dat het inschrijfveld of aanvraagveld duidelijk zichtbaar is boven de vouw en meerdere keren terugkomt.Β 

Hiernaast heb ik een indeling weggezet die je kunt gebruiken. Maar het is natuurlijk aan jou wat jij wil en denkt dat voor jouw ideale klant het beste wil.Β 

  1. De afbeelding van jouw gratis weggever
  2. Pakkende titel
  3. Toelichting over jouw gratis weggever
  4. Inschrijfveld met duidelijke button
  5. Geef aan voor wie dit is of voor wie juist niet.Β 
  6. Wat hebben ze hieraan, na het lezen van dit .... kun je dit ....
  7. Nogmaals een inschrijfveld
  8. Vertel iets over jezelf + foto. Wie ben je, wat doe je
  9. Vertel waar je jouw potentiele klant mee kunt helpen, je aanbod
  10. Deel reviews
  11. Nogmaals een inschrijfveld
Indeling landingspagina
monophy

De bedank- en leverpagina

Wat is hier handig? Lever hier in ieder geval jouw weggever, zodat ze deze meteen kunnen aanklikken. Bedank ze voor het aanvragen (eventueel met een leuk dansend gifje van jezelf). Geef nog een keer aan wat ze bereiken met jouw weggever.Β 

En dan, dit is de uitgelezen plek om een kortingsaanbod te doen op jouw lowend product. Dit is een product, dienst of korte training onder de € 50. Geef dan een flinke korting en zet er een timer op. Zo worden bezoekers sneller getriggerd om dit te kopen. En maak het ze zeker gemakkelijk, meteen afrekenen en leveren.Β 

Wat zet ik in de funnel?

Funnel of ook wel automation of opvolgmails genoemd. Het is in ieder geval de reeks mails die je aanvrager gaat ontvangen na het aanvragen van jouw gratis weggever.Β 

Wat is een handige indelingen en wat werkt? Voor iedereen werkt iets anders natuurlijk, niet alle ideale klanten zijn hetzelfde (gelukkig maar...). Hieronder heb ik een voorbeeld indeling van de mails gemaakt. Hussel ze door elkaar of gebruik wat jij denkt dat goed is. Dit is om je op weg te helpen.Β 

Evalueren en bijsturen is en blijft belangrijk. Kijk welke mails niet meer worden geopend en pas de titel aan of de inhoud.Β 

  • Mail 1

    Hierin stuur je jouw weggever toe en geef je nog extra informatie over jouw weggever. Wat hebben ze hier aan, wat gaat het ze opleveren en stip nog even de pijnpunten aan.Β 

    Heb je ze op je bedank- en leverpagina een aanbod gedaan met korting, dan kun je dat hier nogmaals benoemen en een speciale link geven.

  • Mail 2

    Hier stel je jezelf voor, wie ben je en wat doe je. Vertel een persoonlijk verhaal, over je kernwaarden en je ervaringen in het ondernemerschap of vertel iets over een klant die je hebt geholpen.Β 

  • Mail 3

    In de derde mail geef je ze nog meer waarde. Een extra tip die aansluit bij je weggever.Β 

  • Mail 4

    In deze mail laat je jouw expert status zien. Laat zien dat jij een expert ben, deel succes verhalen en reviews van klanten die jij hebt geholpen.

  • Mail 5

    Hier benadruk je nogmaals de pijnpunten van jouw ideale klant. Je kunt ze dan een gratis gesprek aanbieden.

  • Mail 6

    In deze mail doe je ze jouw aanbod. Zorg dat je aanbod naadloos aansluit op jouw weggever en je ze dus verder kunt helpen naar hun droomeiland.Β 

    Je kunt hier ook de speciale korting van jouw lowend product nogmaals benoemen en een link daarvoor invoegen.Β 

De volgende stap!

Je hebt nu alle info om aan de slag te gaan met de teksten en aanlevering hiervan. Ik ben erg benieuwd naar jouw gratis weggever! Als je vragen en/of opmerkingen hebt, vermeld ze dan in jouw Asana project!Β 

Heel veel succes!